Mijn beste reisfoto’s van 2016

De laatste uren van het jaar tikken weg. Tijd om terug te kijken op het reisjaar 2016. Wat hebben we toch enorm veel gezien en gedaan het afgelopen jaar. Vorig jaar schreef ik dat 2015 een topjaar was maar 2016 kan er zeker aan tippen. Eerder schreef ik al een jaaroverzicht aan de hand van mijn meest gelezen blogs van 2016. Deze keer neem ik je graag nog even mee op mijn reizen aan de hand van mijn beste reisfoto's van 2016.

Januari

In januari was ik voor het eerst een dagje in Leuven. Wat een super leuke stad is dit, zelfs op een grauwe winterse dag. Ik schreef een blog vol gave tips over de stad en mijn camera klikte er vrolijk op los. Echt een stad om op je bucketlist te zetten voor een weekendje weg!

5xdoeninleuven4

Februari

Februari stond vooral in het teken van hard werken als inval leerkracht tijdens de griepgolf.  In mijn vrije weekenden wandelde ik veel in eigen land. Zo ging ik naar mijn favoriete Hageven-Plateaux maar ook waaide ik tussen de buien door heerlijk uit op de Cartierheide.

het hageven6

Wist je dat ik met deze foto een prijs won? Super toch?

Maart

Eind maart verruilde ik de winterse kou in Nederland voor de warmte van Portugal. Ik was een paar dagen in de nog wat rustigere regio Alto Minho. Daarna plakten we er nog een dagje in Porto aan vast. Een perfecte combo van een stad met de achterliggende natuur en kleinschaligheid van het noorden.

porto10

April

In april werd ik 50 en gingen we een lekker weekend naar de Betuwe. We fietsten en wandelden tussen de mooiste bloesem. Eén van die Nederlandse dingen die je echt een keer van dichtbij bekeken moet hebben vind ik. Echt genieten!

bloesem in de Betuwe7

Mei

In mei begonnen we aan de reis van ons leven. Drie maanden lang trokken we met de auto en de tent door het westen van Amerika. Een gebied dat ik al jaren super graag wilde zien maar dat ons zo heeft verrast. We kwamen deze maand in prachtige parken als Death Valley, Zion, Bryce en de Grand Canyon. Mensen die zeggen dat ze geen fan zijn van Amerika moeten de blogs van onze trip maar eens lezen. Drie van mijn beste reisfoto's van 2016 zijn in Amerika gemaakt.  Eén foto van mei kiezen vind ik super moeilijk maar vooruit...daar komt ie.

rps20160531_220843

Juni

In juni vervolgden we onze weg langs de kust naar het noorden. We zagen opnieuw diverse super gave parken als Joshua Tree, Lassen Volcanic en één van mijn favorieten; Yosemite National Park. Ook snorkelden we met zeehonden bij San Diego en waaiden uit onze plaat aan de prachtige Oregon Coast.

mooiste wandelingen van Yosemite National Park

Juli

In juli verkenden we het noordwesten van de USA en kwamen door pareltjes als het ruige Mount Rainier en Olympic National Park.  Daarna reden we door via overweldigend Yellowstone en eindigden onze trip weer in bruisend Las Vegas. We lieten alles nog eens de revue passeren op een lekker ligbedje aan het zwembad.

Hoogtepunten van Yellowstone National Park

Augustus

Dat Nederland ook een heerlijk land is zagen we maar weer in de zomer. We wandelden diverse keren en genoten van de bloeiende heide bij de Posbank in het Veluwezoom Nationaal Park.

heidevelden rond de Posbank7

September

In september verkende ik voor de 2e keer met een groep bloggers de Alde Feanen in ons mooie Friesland. Ik wandelde en fietste en verkende het waterrijke gebied met een fluisterboot.

hashtag-problemen10

Oktober

In oktober was nog een keer in Friesland en in Drenthe. We boekten een paar dagen een schattig huisje aan de rand van het Drents Friese Wold. Het gebied liet zich van haar mooiste kant zien en we genoten van paddenstoelen en herfstkleuren. Daarnaast was ik ook een paar dagen in Boedapest. Een super leuke stad waar ik zeker nog een keer naartoe zal gaan.

boedapest10

November

In november vieren wij onze trouwdag. We proberen elk jaar weer een leuke bestemming, niet te ver van huis te vinden. Dit jaar gingen we naar Lissabon. Een super gezellige stad die ook nog eens boordevol gave Street Art staat. Echt een aanrader!

lissabon

December

De laatste maand van het jaar bleven we weer wat dichter bij huis. Frank kreeg weer een klus in Delft, een stad waar we allebei gek op zijn. Ik ging een paar dagen mee en waaide heerlijk uit aan het strand van Den Haag. Hierbij kwam ik ook een paar van de locals tegen;). De hekkensluiter van mijn beste reisfoto's van 2016.

kijkduin

Dit was mijn jaar in mijn beste reisfoto's van 2016. Op naar een heerlijk 2017 vol nieuwe avonturen!

Ben je nieuwsgierig wat mijn meest gelezen blogs van 2016 waren?

Heb jij ook al zo'n zin in het nieuwe jaar?

Geplaatst in fotoblogs, fotografie.

11 reacties

1. En daar is ie weer, de befaamde foto van Yellostone NP. Zo onwijs mooi! Je hebt zoveel mazzel dat je zo lang door de Amerikaanse natuur mocht rondreizen. De rest van je reisjaar ziet er ook niet slecht uit, echt hele gave foto’s! Op naar een nog mooier 2017! 🙂

2. Wat een mooi jaaroverzicht met fantastische reizen; zowel dichtbij als ver weg. Mooi. Ik kan me voorstellen dat het hoogtepunt de reis door de USA is maar ook in Nederland heb je mooie plaatjes geschoten 😉

3. Wat een te gek reisjaar heb je achter de rug en wat een mooie foto’s! Mijn meeste aandacht gaat uit naar de foto’s die je maakte tijdens je roadtrip door Amerika, volgend jaar ga ik zelf een roadtrip maken door het westen van Amerika. Dat je een prijswinnende foto dit jaar geschoten hebt verbaast mij helemaal niets! Ik ben erg benieuwd naar je plannen voor 2017!

4. Wat een mooi reisjaar heb je achter de rug! En 3 maanden lang rondreizen in Amerika, zo gaaf lijkt mij dat! Lastig he om iedere maand 1 foto te kiezen 😉
    Ik ben benieuwd naar je reisplannen komend jaar!

• Het was echt een super jaar en de reis door Amerika een droomreis. Plannen voor komend jaar genoeg, maar het is nog even onduidelijk wanneer we vrij kunnen krijgen. Ik ben aan het broeden op een kleine solo escape in februari. In ieder geval zal er het e.e.a. van Europa op mijn lijstje staan. Wordt vervolgd 😉

5. Gave bestemmingen Ivonne, echt een mooi verslag van een topjaar! Afwisselende bestemming, veel natuur én juist ook veel in Nederland gezien. Super! Gaaf dat je 3 maanden door Amerika hebt gereisd. Ik vond 1 maand al erg tof, maar met meerdere maanden kan je meer rust inbouwen. Zo fijn!

• Zo’n lange reis is echt geweldig. Precies wat je zegt, er is gewoon meer tijd voor alles. Zo konden wij uitgebreid wandelen en net zo lang kamperen als we wilden. En toch hebben zelfs wij weer keuzes moeten maken. Ik ga zeker weer een keer terug!