campertrip Europa najaar 2020

Onze campertrip door Europa in het najaar van 2020

5 weken geleden stond ik met de buurvrouw bij de voordeur te kletsen over onze reis met de camperbus. "Hoe lang blijven jullie weg"? vroeg ze me. "Geen idee riep ik, het hangt van meerdere dingen af. Van de ontwikkelingen van het coronavirus, de gezondheid van onze ouders en het weer. We kunnen binnen een week al thuis zijn en met alle mazzel duurt het weken". En zo begon onze Campertrip door Europa in het najaar van 2020.

Uiteindelijk vertrokken we in de eerste week van september, zonder strak plan, met een grote lijst met wensen, maar ook met een heel open agenda.

We startten onze reis met een aantal wandelingen in het prachtige Luxemburg. Daarna reden we enkele weken over de Deutsche Alpenstrasse en maakten een korte d-tour naar Oostenrijk waar we opnieuw een aantal geweldige wandelingen maakten. Uiteindelijk haakten we halverwege de Alpenstrasse af omdat het maar druk bleef en de campings overvol waren. (Veel wildkamperen dus, maar dat kan gelukkig prima in Duitsland).

→Lees hier alles over wildkamperen in Duitsland.

Deutsche Alpenstrasse Luftmalerei in Wallgau

Op de Deutsche Alpenstrasse, Luftmalerei in Wallgau

bergwandeling Bezau Lindenau Oostenrijk

Bergwandeling bij Bezau, Oostenrijk

Nieuwe plannen maken

Helaas was het weer in de Alpen rond die tijd erg slecht dus besloten we spontaan naar het zuiden van Italië door te rijden, een regio waar we beiden nog nooit waren. Hier genoten we van rustige stranden en fraaie rotskusten, bijzondere dorpjes en steden, het lekkere weer en de overheerlijke koffie. We tikten het uiterste zuidpuntje van de hak van de laars van Italië aan. Wie had dat gedacht een paar weken geleden!

Matera campertrip Italië

Historische stad Matera, Italië

verlaten strandjes aan kust Italië tijdens campertrip

Genieten van verlaten strandjes in zuid Italië

Codes geel en rood

Hoewel we continu in "gele" landen reisden werd Nederland zelf ineens een rode hotspot en begon het steeds meer te rommelen in Europa. We hebben altijd tegen elkaar gezegd dat als het niet meer verantwoord zou voelen om op pad te zijn we naar huis zouden gaan en zo gezegd, zo gedaan.

Na ruim 4 weken zakten we in een aantal dagen via Pompeii, Venetië en een laatste stop in prachtig Oostenrijk af richting Nederland. Vanochtend zaten we nog aan het ontbijtbuffet in de buurt van Salzburg, even later reden we zonder problemen (maar met controle) de grens met Duitsland over en na een soepele rit kwamen we een rond half 7 thuis.

Pompeii campertrip Italië Myfootprintsnl

Bucketlist checked in Pompeii

Wirpitschsee wandelen Oostenrijk campertrip

Wandelen bij de Wirpitschsee in Oostenrijk. Wat een afsluiter van de reis!

We voelen ons gezegend dat we zo veel gezien en gedaan hebben. Een ware campertrip met flink wat improvisatie ter plaatse, maar is dat niet waar het allemaal om draait bij het ware camperleven?

Binnenkort meer over ons avontuur op Myfootprints dus blijf me volgen voor alle updates en verhalen!

Geplaatst in camper, Duitsland, Europa, Italië, kamperen, Oostenrijk.